خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛  

عزم راسخ و شناخت دقیق دو شاخصه مهم دفاع مقدس است  

سردار رفیعی آتانی گفت: بسیجیان ما هم در دفاع مقدس تمام دارایی خود را برای امامشان دادند. دو ویژگی اصلی دفاع مقدس، عزم راسخ و شناخت دقیق است.
کد خبر: ۹۴۱۶۰۴۰
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار رستمعلی رفیعی آتانی، فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، در جلسه ستاد پشتیبانی راهیان نور و در جمع مسوولین اداره کل آموزش و پرورش تصریح کرد: موظفیم جامعه و دانش آموزان امروز را بیدار نگه داریم. جناب حمزه، عموی پیامبر(ص) شد با توجه به اینکه هنوز مسلمان نشده بود ضمن وجود خصیصه شناخت دقیق، برادرزاده خود امین عرب می‌دانست و سخنان پیامبر(ص) را در زمان بعثت پذیرفت؛ زیرا به حقیقت سخنان ایشان پی برده بود. 

 

سردار آتانی در ادامه بیان کرد: مردم جامعه امروز به شناخت و درک کافی از مسائل و مشکلات جامعه رسیده‌اند که از درون آن ۲۱۰ هزار شهید و یک میلیون رزمنده دفاع مقدس پدیدار شد. این خصوصیات را باید به جامعه، خصوصا دانش آموزان عزیز به عنوان شهدا و رزمندگان نسل امروز منتقل کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: دومین ویژگی دفاع مقدس عزم راسخ است. فهمیدن فقط کافی نیست، بلکه باید برای اجرای امور وارد میدان شد. شاخص‌ترین خصیصه‌ای که از شهید سلیمانی طی دو سال اخیر شنیده شده "مرد میدان" بودن این شهید بزرگوار است. مقالات متنوعی در محافل علمی در باب این خصیصه چاپ و جلسات متعددی برگزار شده است، اما در عمل کسی جز این شهید عزیز به طور جدی وارد میدان نشده بود. حاج قاسم سلیمانی نماد انقلاب را با کمال تکریم و احترام به مردم و بدون سلاح در عمل نشان داد.

 

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین متذکر شد: باید الگوهایی مانند شهید فهمیده از دل همین دانش آموزان شناسایی و معرفی کنیم. آنهایی که تا سطح فرماندهی جنگ وارد شدند. دانش آموزانی که در اسارتگاه‌های رژیم بعث عراق خوش درخشیدند. آزاده بزرگوار" مهدی طحانیان چه توفیقاتی در زمان اسارت خود پیدا کرده است. او به خواهر آزاده در بند دشمن خانم " معصومه آباد"  پیغامی از سوی حضرت امام خمینی ره آورد با این مضمون که " عالم محضر خداست، در محضر خدا معصیت نکنید". این آزاده عزیز در این لحظه هم نگران خواهر اسیر و هموطن خود است. 

 

سردار رفیعی یادآور شد: همه‌ ما باید نگران خواهرانمان در جامعه باشیم. فضای حقیقی و مجازی در زمینه فرهنگ‌سازی راهیان نور فراهم شده است. شهید سلیمانی بعد از خواندن کتاب " من زنده‌ام" خانم " معصومه آباد " در پیامی به ایشان نگرانی خود را در حفظ عصمت این بانو در زندانهای رژیم بعث عراق بیان کرد و با دیدن تصویر این بانوی اسیر در روی جلد کتاب، آن را جلد کرد تا سیمای یک بانو به نگاه نامحرم نیفتد. اینها هویت ما است.

 

وی افزود: مگر ممکن است برداشت‌های متفاوتی از مبانی دینی داشت و مجاهدت فی سبیل الله را طور دیگری تعبیر و درک کرد. با تجمیع اعمال و رفتار همه‌ افراد، باید به یک اصل رسید. زیرا همه از یک سرچشمه فیض الهی ارتزاق می‌کنیم. شهدا به ما راه روشن دفاع از انقلاب و فهم از مسائل آن را متذکر شدند. باید با شناخت و عزم راسخ این مهم را در میدان عمل نشان دهیم.

 

 مقام ارشد نظامی تصریح کرد: ۱۲ قطعنامه در زمان جنگ تحمیلی صادر شد که قطعنامه ۵۹۸ پذیرفته شد. هر کدام از این قطعنامه‌ها در زمان خود حامل پیام‌های مهمی بود. برای تمامی این شبهات مطرح شده درباره جنگ پاسخ وجود دارد. جنگ سوریه، جنگ خانه به خانه، خیابان به خیابان و خاکریز به خاکریز است و ما با حقایق روی زمین جنگیدیم.

 

سردار آتانی اضافه کرد: ما بخشی از حکومت حضرت ولیعصر(عج) را در زمان جنگ تحمیلی تجربه کرده‌ایم. برادری، عدالت، ایثار و فداکاری، عدم خودپرستی، خداباوری، حسن خلق، گذشت، وفاداری، بصیرت، قضاوت صحیح از خصوصیات رزمندگان دفاع مقدس است که در روایات آمده‌است در زمان حکومت عدل الهی در بین مسلمین ظهور و بروز می‌یابد. 

 

سردار رفیعی آتانی در پایان گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی ۱۳ رجب خود ضمن بیان مشخصات بسیجی در سال ۱۳۷۳ فرمودند: "بسیجی یعنی وجود مقدس امیرالمومنین" کسی که همه دارایی اش را برای پیامبر(ص) داد. بسیجیان ما هم در دفاع مقدس تمام دارایی خود را برای امامشان دادند. ما موظفیم این فرهنگ را زنده کنیم و آن را بین آحاد جامعه و جوانان خود تسری دهیم. همان طور که انقلابمان را با تکیه بر فرهنگ عاشورا و مبانی اسلام به دست آوردیم، آینده را هم باید با تکیه بر همین مبانی بعلاوه مبانی دفاع مقدس بسازیم.

 

انتهای پیام/۱۰۱۱

ارسال نظرات
پر بیننده ها